Jak reklamovat věci na ebay.

23. srpna 2017 v 20:45 |  jak nakupovat
Zdravím kulíšci. Mám pro vás návod jak reklamovat věci na ebay. Existují tři možnosti jak danou věc reklamovat. + Se podíváme na to co dělat, když vám zásilka nedojde. Vzhledem k tomu, že nakupuji přes pay pal tak vám napíšu i možnost co dělat při placení kartou.

1. Reklamace
Zboží došlo, ale něco se vám na něm nezdá. Buďto je kvalitou ještě horší než uvádí prodejce což se dost často stává, nebo je třeba paruka vypelichaná a nebo vám došla jiná barva, jiný odstín paruky apod. V tomto případě je vždycky nejlepší napsat, že vám zboží nepřišlo. Proč? Protože prodejce chce takové zboží zaslat zpátky a poštovné z Číny se neoplatí. Takže buďto překousnete kvalitu dané věci a nebo napíšete, že vám třeba věc nepřišla. Pozor. Tohle ovšem nemusí vždycky klapnout. Navíc většina prodejců je taková , že sice vy jim zboží zašlete, ale už se od nich ničeho nedočkáte a to ani peněz ani nového zboží ani ničeho podobného. A pak jsou tu prodejci, kteří reklamace stejně neřeší a jediné co řeší je text, že vám věc nepřišla.

Jinak ta reklamace jak píšu je prostě složitější. Proto doporučuju paruky vždycky dobře zvažovat ono nakonec špatný odstín paruky nakonec vždycky prodáte , protože se vždycky najde někdo komu se líbí nebo hodí. Ale mě se třeba u paruky stalo, že mi došla špatně střižená ofina a to bylo teprve peklo. Nakonec , protože jsem jí moc chtěla nosit sem koupila příčesek ofinu a nakonec paruku prodala i s ním. U kosmetiky se prostě musí počítat, že oční stíny nijak extrémně nevydrží či se třeba začnou slívat do sebe a podobně. A u věcí se zase musí počítat s tím, že většina je strašně tenká (ale zase fajn na léto) a že je vždycky lepší se 3x přeměřit a zkontrolovat si to.

2. Věc nepřišla
A teď věc, která se taky často stává a většinou díky celnici a nebo se prostě balíček ztratí. I když máte třeba sledovací číslo u balíčku nikde není napsáno, že se vám musí ukázat, že balíček je už opravdu u vás. A teď je třeba si rozmyslet zda chcete ještě stále danou věc na kterou budete opět čekat zhruba měsíc a nebo zda chcete vrátit peníze.


V první řadě si musíte hlídat dobu od kdy do kdy vám má balíček dojít. A taky dobře znát měsíce v Aj, ale k tomu vám dopomůže strejda google. Na obrázku mám, že naušnice mají dojít od 28 srpna do 19 září. Vždycky musíte počkat ještě 2-3 dny zda vám zboží nedojde. Tak to zkrátka je.


Pokud se vám ukáže tohle znamená to, že věc se ztratila buďto během přepravy a nebo jí celnice poslala zpátky i to se stává. Někdy můžu být problém i s poštou. Například já už několikrát dostala balíček někoho jiného. Ale né vždy to tak musí být že? Je teda lepší napsat prodejci. Pokud vám napíše, že balíček , ale došel je lepší se zajít zeptat na poštu zda tam třeba něco nemáte. Mě dlouho pošťačka dávala balíčky k sousedům a pokud si někdo náhodou ten balíček nechá ani to nezjistíte že? Na výběr máte tedy ze dvou možností. 1. Nechat si znova zaslat zboží, ovšem znova musíte počítat s tím, že zboží k vám bude nějakou dobu cestovat a né každý prodejce je natolik ochotný, aby věc opravdu poslal. 2. Chtít vrátit peníze zpátky. To je asi ta nejlepší volba. Prodejce vám zašle peníze zpátky a obvykle je máte na účtu do dvou max třech dnů zpátky. Napíšete , že vám věc nepřišla a odešlete. Většinou vám tak do hodiny přijde odpověď na mail. Povětšinou omluva a to, že tedy pošle peníze zpátky a že vám přeje hezký den. Někdy jen napíše, že už poslal peníze.

3. Prodejce je neochotný / vymlouvá se / nechce mi vrátit peníze
Bohužel i tato možnost se jednou za čas vyskytne. Ačkoliv já nakupuji vždy u prodejce s hodnocením okolo 98.7% můžete se to stát komukoliv. Zatím jsem tedy ještě tuto čest neměla. Máte tedy několik možností. Pokud je částka 20 kč pro vás nic pak to prostě ignorovat a dát mu špatné hodnocení případně mu zkusit trochu pohrozit špatným hodnocením. Ovšem je pořád spousta prodejců, kterým je to defakto putna.



Kliknete najede vám nabídka, kde tedy můžete dát prodejci negativní hodnocení. Samozřejmě je tu ještě možnost pokud platíte kartou do nějaké doby vzít platbu jakoby zpět. Stornovat jí, ale né u každé banky to jde. Například u éry to jde do určitého dne. Jenže pokud měsíc čekáte na zboží, těžko vám to projde. Takže pokud z prodejce nevytáhnete peníze nějakým takovým to způsobem máte prostě smůlu. V případě pay palu jde si nechat vrátit peníze zpět. Jak to úplně funguje opravdu netuším, nikde jsem to nenašla , ale už několikrát jsem četla, že to prý jde. Osobní zkušenost je však nulová a taky je třeba buďto použít google překladač a nebo umět trochu líp Aj.


4. Věc je ve strašném stavu / věc přišla v jiné barvě / trčí z ní nitky
Bohužel jak už to bývá většině věcí z ebaye trčí nitky. Berte to tedy v potaz , proto vám reklamaci , že někde trčí nitka neuznají a je potřeba s tím počítat. Dražší věc nutně neznamená, že bude kvalitnější. Je to opravdu o náhodě. Koupila jem černou sukýnku kde nic netrčelo, stála asi 80 kč teď jsem koupila halenku za 200 a trčí jí sem tam nitka. Jediné co vám tedy zbývá je si třeba najít recenzi na daný produkt přímo na googlu obzvlášť pokud je věc dražší a nebo se s tímto faktem prostě smířit. Pokud vám přijde jiná barva opět a zas , stát se to může. Pokud je to věc, kterou by koupil někdo jiný můžete jí zkusit prodat. Případně teda reklamovat. Pokud má věc, třeba špatně přišitý rukáv apod. Je to opravdu těžké. Protože poštovné do Číny když už tedy napíšete prodejci , že vám došlo vadné zboží tak to chce logicky poslat na zpět. Jenže ono se to už kvůli tomu poštovnému neoplatí. Doporučuji opravdu dobře zvažovat co tam kupujete! A pokud tedy chcete věc zaslat zpátky, zajděte se prvně informovat na poštu kolik stojí poštovné do Číny. Předem říkám, že kvůli věci za 200 se to nevyplatí! Případně teda ještě můžete věc reklamovat a jako bonus jí tedy napsat recenzi.



Tady máte i místo pro vaší recenzi, kde klidně můžete napsat co vám vadí a nebo naopak. Fotky vkládat nemusíte. Stačí to mít vyplněné a dát submit. ;)

Malá rada na závěr: Nikdy na ebay nekupujte telefony!!! Povětšinou vám stejně dojdou nefunkční nebo vám nedojdou vůbec. Jednu dobu frčel šutr v balíku místo mobilu.

Rada číslo 2: Pokud na ebay zakoupíte tričko s potiskem perte ho obráceně. Na hodně triček vám totiž jinak ten potisk zesleze. Tímto udržíte jeho životnost a ještě víc jí udržíte, když ho nebudete prát na 40 ale jen na 30.

Doufám, že jsem vám tímto článkem a jeho updatem, který potřeboval pomohla a že vám třeba článek i něco dal a že se třeba konečně odhodláte k tomu něco koupit na ebay. Nakupuji už 5 rokem a za celých 5 roků jsem neměla žádný velký problém. Pokud mi něco nepřišlo, prodejce vrátil peníze. Bez potíží v pořádku. Nejsem poradna, ale pokud budete chtít s něčím poradit napište mi klidně maila Minako-chan@email.cz a pokud budu moct třeba vám pomůžu nebo poradím. Ale než mi napíšete, přečtěte si prosím řádně tento článek a i ty ostatní. Děkuji .
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama






WoW Wrath of the Lich King Stamp by NewEraUsherWoW: Blood Elf stamp by RealmKnightHorde stamp by rilwenaStamp - Dog Lover by MauserGirlCoffee Stamp by CarinaReisI Heart Tea Stamp by croakyRavenclaw-Stamp by DinoclawsMiddle Earth Stamp by MeaninglessTheoriesWhy I boycotted fandoms. by lostforeveragainPagan Pride Stamp by Elwingstarbreeze
Sarcastic Stamp by PixieDust01Kyary Pamyu Pamyu CANDY CANDY Stamp by KyoukkaNico Yazawa - stamp by Anto-202daisy stamp by catstam
feel II f2u stamp by aisuu-channReading Stamp by TandenfeeMori Girl Stamp by meadow-rueowls by FolkweThe Hobbit-Thorin Oakenshield by FolkweForset stamp 01 by SheviEdge
Nozomi Tojo Stamp by FabyRM||ELI STAMP|| by KohaYoStudio Ghibli Fan by SharkfoldEluveitie Stamp by AnoraAliaFaun Stamp by LeichenengelNightwish Support Stamp by Seiorai
Slavic Mythology Stamp by HarrietMilausOmnia Stamp by xxDark-WolfxxSmite Stamps: The Morrigan by mothquakeSmite Stamps: Skadi by mothquakeSailor Moon animated stamp 012 by hanaktPocky Stamp by PockyPerson32