Blog v dočasné Rekonstrukci. Děkuji za pochopení!!

Starshine Legacy - Recenze

6. září 2017 v 20:58 | Nagis
Výsledek obrázku pro Starshine legacy logo png
Starshine Legacy je offline hra s koňmi vydaná v roce 2005. Grafika tomu taky celkem nasvědčuje, ale i tak si dovolím říct, že Starshine Legacy je u nás a celkově nejvíce známá a populární hra s koňmi. Jedná se o příběh na který pak navazuje volné pokračování online hry skoňmi Star stable online. Původně byla hra pro Penny dívčí knižní klub, ale k nám se dostala díky pony clubu ve kterém jste si mohli zakoupit v balíčkách všechny 4 díly.

Vše začíná ve městě zvaném Jorvik. Kde se píše o legendě, kde vystupují 4 dívky co by duchové na koních. Každá dívka ovládala nějakou zvláštní schopnost a když se v Jorviku jednoho dne objevil Kraken duchové na koních jej porazili. Ovšem po dlouhé době se zlo opět probudilo a je potřeba jej zastavit. A samozřejmě tohle zlo mají zastavit 4 vyjímečné dívky s jejich vyjímečnými koňmi. Každá je úplně jiná, ale dohromady jsou silná čtyřka. Lisa, která se stěhuje se svým otcem do Jorviku se poprvé setká díky Lindě se Starshinem což je zvláštní plemeno koně vyskytující se pouze v Jorviku. Tohle plemeno žilo divoce do určité doby. Lisa je jednou ze 4 duchů na koních a může uzdravovat koně. Linda je tak trochu šprtka , která vidí budoucnost. Anne je pro změnu populární , má bohaté rodiče a je velmi známá a oblíbená. Anne dokáže otevřít průchod do Pandorie. A nakonec Alex , která je jako kluk a vyrůstá se 4 sourozenci. Alex dokáže uhodit bleskem své nepřátele. Poprvé se dívky dozví, že jsou duchové na koních když v 1. díle unesou Starshina. Všechny se začnou pídit potom co se opravdu stalo. Mimochodem každá dívka má svůj symbol a každá jezdí jinou disciplínu s koněm.

První díl je dle mého asi klasicky nejlepší ze všech. Né protože by byl první, ale přijde mi opravdu hodně dobrý a propracovaný. Lisa má jako symbol hvězdu. Jak jsem již napověděla má schopnost léčit koně a tu samozřejmě využijete hned v druhém kole. 1. kapitola je den ve škole klasicky. Lisa je nová a přijde do nové školy. Tam pozná Anne, Alex a Lindu. 2. je jako obvykle stáj. Lisa se poprvé setká se Starshinem a díky Lindy se na něm bude moct projet. Jenže když k němu přistoupí pan Sands Starshine omdlí.Během této chvíle zjistíte, že se tu děje něco víc. 3. kapitola je škola ve které jdete za Lindou. Ovšem nesmíte se nechat chytit školníkem a jako bonus vysbírat všechny knihy. Tam se dozvíte více o Panu Sandsovi. Následně tedy zjistíte, že Starshine zmizel a vydáte se pro něj. Když už ho najdete začnete s ním utíkat zpátky do stáje a nesmí vás chytit (a že to kolo projedete nejmíň 3x) . A jako poslední závody v dostizích se Sabine.

Související obrázekDalší na řadě je Linda jejíž symbolem je měsíc. Linda vidí do budoucnosti. Její díl je ze všech troufám si říct nejlehčí. Pro někoho bude tento díl asi nejslabší, ale dovolím si říct, že oproti Alex má Linda hlavu a patu. Ve škole jen vytisknete noviny díky čemuž se dozvíte zajímavé informace o panu Sandsovi. Pak si jdete zajezdit tentokrát skáčete přes překážky což vidím jako dobrou obměnu za dostihy. A aspoň hra není pořád jen to stejné. Pak vás čeká výlet za Lisou na Pantsví borovicový vrch, výlet za modro-bílou veverkou Fripem.Následně se vám zjeví vize a vy jdete deaktivovat bombu. Po cestě vás čeká sesbírat kód, skočit celkem velkou mezeru mezi mostem? A nakonec opět soutěž.

Související obrázekDíl s Anne je zase trochu víc akčnější. Anne má symbol slunce a jezdí drezuru. Dokáže otevřít vchod do Pandorie. Tento díl bych řekla, že je hned po prvním na druhém místě. V tom díle se Anne setká s Derekem což je fotograf, který potřebuje nafotit tvář na reklamu na parfém. Jenže samozřejm je tu Jessica poskok pana Sandse , která jí chce její fotky zmařit. Nepovede se! Nakonec se domluvíte s Derekem, že nafotíte něco i ve stáji a tak jdete zase do stáje kde teda předvedete pár drezurních kreací. Při vší smůle však kopáči pana Sandse Dereka unesou a rozhážou filmy s fotkama po celém lese. Váš úkol je snadný. Všechny je dostat zase zpět. Jako bonus se vám zhroutí kůň a tak se mu Lisa snaží pomoct. Bohužel se nedaří a tak se jde poradit za Frippem. Ten Anne vysvětluje, že musí do Pandorie, protože tam je Concordova duše. Po cestě vás potká několik překážek a taky skládačka. Nakonec když najdete jeho duši s ním jedete z pandorie ven. Ted nastává to nejtěžší a to je porazit pana Sandse a Jessicu.

Související obrázekA poslední je díl s Alex. Podle mého nejslabší. Alex má jako symbol blesk. Její schopnost je udeřit bleskem. Zaměření jejího koně je pravděpodobně také dostih. Aspon dle mého. Ve škole se vám tak trochu nedaří, protože Alex nechala vybuchnout auto a tak jí paní Grahamová uvězní ve škole. Alex se však potřebuje dost ke svému bratrovi Jamesovi, který je Buckem šikanován a poprosí Alex o pomoc. S pomocí Lindy se vám to však povede. Buckova sestra souhlasí , že Buck jejího bratra nechá, pokud Alex uspěje v závodu na hřbitov. Alex prohraje ovšem Katja samozřejmě podváděla. Druhý den je James pryč. Linda dostane vizi ve které uvidí, že jejího bratra má Katja a vydá ho pokud dostane Tin- Cana ( Alexina koně). Alex jede za Frippem, kde se naučí používat svou schopnost. Po té Ale pomáhá Lindě najít její knihy do školy, kde jsou fotky Garnoku (chobotnice, krakena) a duchů na koních. Lisa zavolá ALex, že její otec pracuje na tomto projektu ( Garnok) a je uprostřed ničeho. Dívky se obávají a Alex jede k ďáblově cestě. Použije svou sílu , aby se dostala do budovy , porazí pana Sandse a vezme knihu . Kniha obsahuje starodávné kódy Pandorie a díky nim poráží Katju v závodě. Alex dostane zpět svého bratra, ale ten má stále podivné vzpomínky. Nakonec mu Linda pomůže a vidí tu strašnou pravdu... Jak už to bývá vše dopadá dobře a nakonci si můžete vybrat kterou koliv z holek a kterého koliv koně a zajezdit si s ním.

Kdybych to tedy měla shrnout, nejvíce se mi líbí klasicky první díl, který je za mě nejlepší. Naopak nejslabší mi přijde právě onen 4 díl. Někomu může přijít hra hodně stereotypní už kvůli tomu, že první dvě kapitoly + ta poslední jsou v každém dílu stejné. Škola, stáje, závody. Taky grafika není nic extra, ale na to kdy byla hra vytvořená to byl opravdový boom. Ještě teď pamatuju ty hodiny strávené u počítače hraním Starshina s kamarádkou, která u nás spala a naštváním se nad kolem, které nám nešlo. Uznávám, že hudba je opravdu hodně deprimující už sotva hru zapnete, ale přiznejme si koneckonců to k celé té hře patří.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.