Blanka Jehlíková- Sabat: recenze

Autor: Blanka Jehlíková
Název: Čarodejka: Sabat (2.díl )
Počet stran: 198
Rok vydání: 2013
Žánr: fantasy, román, sci-fi
Vazba:tvrdá s přebalem

Výsledek obrázku pro sabat kniha V této knize najdete další povídky Pražské čarodějky Johany, kterou opět čekají nelehké úkoly. Kniha má několik kapitol z nichž se dozvíte například kde vezme Johana bylinky, protože babek kořenářek stále ubývá a ke všemu ti otravní manželé Nádvornícovi. První povídka - Svatojánská noc pojednává o tom jak Johana přemluví Magdu, která je velice dobrá botanička, aby jí pomohla nasbírat bylinky, které potřebuje. Nakonec se obě dostanou na Sabat a Johana zjistí, že i Magda do které by to neřekla si umí užít života a spolčí se s vlkodklaky... ( v tom sexuálním slova smyslu :D ) V další povídce se Johana bude muset vypořádat s Nádvorníkem a jeho obludou, kterou stvořil. Další povídka se jmenuje Tělo k pronajmutí, myslím že už název mluví za vše. Sabat byl vždy místem, kde se dobře jedlo, pilo a čarodějnice a taky se oddávali sexu. Sólo pro kocoura je pak o panu kocourovi což je Johanin domácí skřítek , který učí základy kouzel Johaninu sestřenici.
Kniha tedy obsahuje 4 příběhy , které na sebe navazují a vytváří tak celistvý děj knihy. Ačkoliv kniha odkazuje na 1.díl čarodějky, není třeba jí číst. I přesto pochopíte z knihy o co přesně jde. Druhá kniha je více osobní, více se dozvíte o Johaně a její rodině. Johana je klasická moderní, pracovitá žena, která se lítá odreagovat na Sabat.

Můj názor na knihu: Ačkoliv má kniha celkem dobré hodnocení nezaujala. Popravdě děj mi přišel opravdu hodně předvídatelný a vlastně by se celá kniha mohla přejmenovat na 50 odstínů Sabatu. Ke konci knihy už jsem se opravdu nutila, abych jí dočetla. Na to jak každý píše, že je děj svižný což sice je, ale kniha ničím nepřekvapila a neuchvátila. Celkově je kniha jednoduchá, s prapodivným humorem , ale i tak věřím , že se najdou ve stejném žánru mnohem lepší kousky než je tento. A popravdě celkem lituji těch 49,- kč :D Ale jedno se musí nechat, název je parádní, obálka je taky celkem fajn, jen obsah by prostě mohl být o něco lepší.

Celkové hodnocení: Výsledek obrázku pro green star pngVýsledek obrázku pro green star png

Gejša -Arthur Golden

29. července 2015 v 20:58
Autor: Arthur Golden
Název: Gejša (memoirs of a Geisha)
počet stran:446
Rok vydání: 1997
žánr: historický román

"Je ti osmnáct,Sajuri," řekla."Ani ty ,ani já neznáme svůj osud.Může se stát ,že ho nikdy nepoznáme. Osud není jako party na konci večera.Někdy to je pouze celoživotní boj o přežití." . "Ale,Mameha-san,to je strašné!" "Ano,je" přitakala "Jenže svému osudu nikdo z nás neuteče". "Já to chápu.Nobu-san je hodný člověk,jak říkáte.Vím,měla bych mu být vděčná za to,že se o mě zajímá..,ale já jsem snila o.." "A teď se bojíš,že jakmile se tě Nobu dotkne,už se to druhé nemůže stát? Sajuri,vážně jak sis představovala život Gejši?My se přece nestáváme Gejšami proto,abychom vedly život,který by nás uspokojoval. Děláme to proto,že nám nic jiného nezbývá."

Příběh malé Čijo, která se má stát slavnou gejšou Sajuri, začíná v chudé japonské rybářské vesnici, kde Čijo do smrti své matky vyrůstala, a to ve velké chudobě. Když ji jako devítiletou prodají do Gionu, kjótské čtvrti gejš, dívenka rázem přijde o rodiče i starší sestru. Díky svému půvabu a nezvyklým šedomodrým očím se nestane obyčejnou prostitutkou, ale nastupuje nelehkou cestu k postavení profesionální gejši. Pro osamělé děvčátku z venkova je předválečné Kjóto s nádhernými čajovnami a divadly, úzkými postranními uličkami, zdobnými chrámy a příbytky umělců světem plným nástrah a nebezpečí. Zatímco se učí umění gejš - tanci a zpěvu, nošení kimona, složité úpravě líčení a účesu či svůdnému nalévání saké , podstupuje zároveň nelítostný souboj se žárlivou starší gejšou Hacumomo, která ji zuřivě nenávidí. Čijo zvolna proniká do urputného soupeření o přízeň mužů a peníze, které z ní plynou - a tento boj se nezastaví před žádnou podlostí či intrikami. Když však Čijo překoná všechny překážky a stane se z ní gejša Sajuri, zradí ji vlastní srdce. Navzdory tomu, že v životě gejši není místo pro opravdový milostný cit, je Sajuri rozhodnutá vzdát se všeho, aby získala jediného muže, po němž kdy v životě zatoužila...

Můj názor: Kniha se mi opravdu velmi líbila.Musím se přiznat ,že tohle je opravdu nejlepší kniha s Japonskou tématikou kterou jsem do teď četla. Viděla jsem už film ale přeci jen kniha je kniha. Je tam napsané více detailů a člověk si může podle postav z filmu představit ten škodolibý úsměv Hacumomo. Velké plus má kniha za to,že byla popsána podle opravdového příběhu. Pokud byste knihu hledali má nový obal těch obalů má hned několik co jsem se dozvěděla avšak nesplette si jí s jinou knihou -knih o těchto umělkyních je opravdu dost. Mě si však tato kniha získala a jen vřele doporučuji.

Mé hodnocení: 10 /10

WoW Wrath of the Lich King Stamp by NewEraUsherWoW: Blood Elf stamp by RealmKnightHorde stamp by rilwenaStamp - Dog Lover by MauserGirlIllidan Stormrage Stamp-WoW by ShiVoodooI Heart Tea Stamp by croakyRavenclaw-Stamp by DinoclawsMiddle Earth Stamp by MeaninglessTheoriesWhy I boycotted fandoms. by lostforeveragainPagan Pride Stamp by ElwingstarbreezeSarcastic Stamp by PixieDust01Nico Yazawa - stamp by Anto-202daisy stamp by catstamfeel II f2u stamp by aisuu-channCharacters - Kael'thas by necromantress-stampsMori Girl Stamp by meadow-rueowls by FolkweForset stamp 01 by SheviEdgeNozomi Tojo Stamp by FabyRM||ELI STAMP|| by KohaYoStudio Ghibli Fan by SharkfoldEluveitie Stamp by AnoraAliaFaun Stamp by LeichenengelNightwish Support Stamp by SeioraiSlavic Mythology Stamp by HarrietMilausOmnia Stamp by xxDark-WolfxxSmite Stamps: The Morrigan by mothquakeSmite Stamps: Skadi by mothquake