29. července 2015 v 20:58
Autor: Arthur Golden
Název: Gejša (memoirs of a Geisha)
počet stran:446
Rok vydání: 1997
žánr: historický román

"Je ti osmnáct,Sajuri," řekla."Ani ty ,ani já neznáme svůj osud.Může se stát ,že ho nikdy nepoznáme. Osud není jako party na konci večera.Někdy to je pouze celoživotní boj o přežití." . "Ale,Mameha-san,to je strašné!" "Ano,je" přitakala "Jenže svému osudu nikdo z nás neuteče". "Já to chápu.Nobu-san je hodný člověk,jak říkáte.Vím,měla bych mu být vděčná za to,že se o mě zajímá..,ale já jsem snila o.." "A teď se bojíš,že jakmile se tě Nobu dotkne,už se to druhé nemůže stát? Sajuri,vážně jak sis představovala život Gejši?My se přece nestáváme Gejšami proto,abychom vedly život,který by nás uspokojoval. Děláme to proto,že nám nic jiného nezbývá."

Příběh malé Čijo, která se má stát slavnou gejšou Sajuri, začíná v chudé japonské rybářské vesnici, kde Čijo do smrti své matky vyrůstala, a to ve velké chudobě. Když ji jako devítiletou prodají do Gionu, kjótské čtvrti gejš, dívenka rázem přijde o rodiče i starší sestru. Díky svému půvabu a nezvyklým šedomodrým očím se nestane obyčejnou prostitutkou, ale nastupuje nelehkou cestu k postavení profesionální gejši. Pro osamělé děvčátku z venkova je předválečné Kjóto s nádhernými čajovnami a divadly, úzkými postranními uličkami, zdobnými chrámy a příbytky umělců světem plným nástrah a nebezpečí. Zatímco se učí umění gejš - tanci a zpěvu, nošení kimona, složité úpravě líčení a účesu či svůdnému nalévání saké , podstupuje zároveň nelítostný souboj se žárlivou starší gejšou Hacumomo, která ji zuřivě nenávidí. Čijo zvolna proniká do urputného soupeření o přízeň mužů a peníze, které z ní plynou - a tento boj se nezastaví před žádnou podlostí či intrikami. Když však Čijo překoná všechny překážky a stane se z ní gejša Sajuri, zradí ji vlastní srdce. Navzdory tomu, že v životě gejši není místo pro opravdový milostný cit, je Sajuri rozhodnutá vzdát se všeho, aby získala jediného muže, po němž kdy v životě zatoužila...

Můj názor: Kniha se mi opravdu velmi líbila.Musím se přiznat ,že tohle je opravdu nejlepší kniha s Japonskou tématikou kterou jsem do teď četla. Viděla jsem už film ale přeci jen kniha je kniha. Je tam napsané více detailů a člověk si může podle postav z filmu představit ten škodolibý úsměv Hacumomo. Velké plus má kniha za to,že byla popsána podle opravdového příběhu. Pokud byste knihu hledali má nový obal těch obalů má hned několik co jsem se dozvěděla avšak nesplette si jí s jinou knihou -knih o těchto umělkyních je opravdu dost. Mě si však tato kniha získala a jen vřele doporučuji.

Mé hodnocení: 10 /10

WoW Wrath of the Lich King Stamp by NewEraUsherWoW: Blood Elf stamp by RealmKnightHorde stamp by rilwenaStamp - Dog Lover by MauserGirlCoffee Stamp by CarinaReisI Heart Tea Stamp by croakyRavenclaw-Stamp by DinoclawsMiddle Earth Stamp by MeaninglessTheoriesWhy I boycotted fandoms. by lostforeveragainPagan Pride Stamp by Elwingstarbreeze
Sarcastic Stamp by PixieDust01Kyary Pamyu Pamyu CANDY CANDY Stamp by KyoukkaNico Yazawa - stamp by Anto-202daisy stamp by catstam
feel II f2u stamp by aisuu-channReading Stamp by TandenfeeMori Girl Stamp by meadow-rueowls by FolkweThe Hobbit-Thorin Oakenshield by FolkweForset stamp 01 by SheviEdge
Nozomi Tojo Stamp by FabyRM||ELI STAMP|| by KohaYoStudio Ghibli Fan by SharkfoldEluveitie Stamp by AnoraAliaFaun Stamp by LeichenengelNightwish Support Stamp by Seiorai
Slavic Mythology Stamp by HarrietMilausOmnia Stamp by xxDark-WolfxxSmite Stamps: The Morrigan by mothquakeSmite Stamps: Skadi by mothquakeSailor Moon animated stamp 012 by hanaktPocky Stamp by PockyPerson32